Anul trecut, pe 21 iulie 2023, Hollywood a fost martorul unui fenomen remarcabil, denumit „Barbenheimer”. Este vorba despre două filme care prezintă două dintre cele mai mari invenții de după al Doilea Război Mondial: bomba atomică și păpușa Barbie.
„Barbenheimer” a dominat box office-ul și a captat atenția publicului într-un mod unic pentru prima oară de la lansarea filmului „Avengers: Endgame” și relansarea „Avatar” în 2019, care s-au luat la întrecere pentru a obține titlul de „cel mai profitabil film din toate timpurile”.
Succesul fenomenului „Barbenheimer” nu a fost rezultatul unei campanii de marketing inteligente, ci al interesului spontan al publicului, devenit viral. Dezbateri îndelungate au durat nopți în șir pe rețelele de socializare. Au fost postate meme-uri, emoticoane, gif-uri și chiar parodii pe tema fenomenului. Toată „nebunia” a pornit de la programarea lansării celor două filme în cinematografe la aceeași dată – 21 iulie 2023.
Filmul „Barbie” distribuit de Warner Bros, regizat de Greta Gerwig, cu actorii Margot Robbie și Ryan Gosling în rolurile principale, a avut încasări de 1,446 miliarde de dolari. Acesta prezintă o poveste inedită despre păpușa model care a fost pentru prima dată comercializată pe 9 martie 1959.
A fost cel mai mare succes de box office din 2023, cel mai mare succes al unui film lansat vreodată de Warner Bros. și al 14-lea film cu cele mai mari încasări din toate timpurile.
A câștigat premiul Oscar pentru Cea mai bună melodie originală („What Was I Made For?”); melodia a câștigat și Globul de Aur. „Barbie” a fost premiat cu Globul de Aur pentru Realizare Cinematografică și de Box Office.
În schimb, Oppenheimer a avut încasări de peste 976 de milioane de dolari la nivel mondial, devenind al treilea cel mai mare succes de box office din 2023, cel mai mare succes al unui film legat de Al Doilea Război Mondial, cel mai mare succes al unui film biografic și al doilea cel mai mare succes al unui film cu poveste matură. Filmul a abordat crearea bombei atomice, o temă numai bună de explorat în contextul geopolitic actual, acum când amenințarea cursei înarmării nucleare se reia între NATO și Rusia.
Premiat cu numeroase distincții, Oppenheimer, distribuit de Universal Pictures, a câștigat șapte Premii Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun regizor pentru Christopher Nolan, Cel mai bun actor pentru Cillian Murphy și Cel mai bun actor în rol secundar pentru Robert Downey. De asemenea, a câștigat cinci Globuri de Aur (inclusiv pentru Cel mai bun film – Dramă) și șapte Premii ale Academiei Britanice de Film (inclusiv pentru Cel mai bun film).
Filmul a apărut la câteva zile după aniversarea a 78 ani de la testarea primei bombe atomice în cadrul Proiectului Manhattan.
Deși această experiență a arătat că oamenii încă doresc să vadă filme în cinematografe după pandemia de coronavirus și ascensiunea platformelor de streaming dintre anii 2020 și 2023, reproducerea unui astfel de eveniment rămâne dificilă.
Încercările ulterioare, precum „Saw Patrol” și „Glicked”, nu au reușit să aibă același impact. În ciuda unei veri pline de blockbustere, un nou „Barbenheimer” nu pare să fie la orizont. Totuși, lecția rămâne: industria trebuie să fie atentă la ceea ce atrage cu adevărat publicul. Repetarea unui astfel de fenomen depinde, în cele din urmă, de spectatori, scrie USA Today.
În prezent, filmul „Barbie” poate fi vizionat pe Max și poate fi închiriat/cumpărat digital pe Rakuten. Filmul „Oppenheimer” poate fi vizionat pe SkyShowTime și poate fi închiriat/ cumpărat digital pe Rakuten.
Citește și: